Dybets skoenhed <<<33333333

Strand! latin: strandovictusorio beachus

Hej alle!!! Vi har lige afsluttet vores dykkercertifikat idag efter 4 dage med 5 dyk ialt.. Det dybeste dyk var paa 18m, og vi fik set en masse forskellige fisk samt muraener og en soeslange. Dykkerstederne var fulde af koralrev og der svoemmede ogsaa en kaempe stime baracudaer forbi. Kasper syntes han saa en enhjoerning men det var bare en hest :D. Det er den rigtige tid paa aaret at dykke i, saa sigtbarheden var rigtig god! Det var udfordrende at proeve da ingen af os har dykket foer, og vi var heldige at have en god instruktoer, Neil, fra Skotland.. Vi endte ikke med at tage grand coral, men noget kaldet Phoenix Divers. Dykkerinstruktoererne kunne en masse sjove historier, de fortalte bla om nogle fisk som de havde faaet et naert forhold til, bla Tyson som engang havde bidt og braekket naesen paa en dykker. og Trevor som var ualmindelig klog og gemte sig bagved klipper for at svoemme uden om dykkerinstruktoererne for derefter at angribe eleverne.. han skulle vaere naevnt i lonely planet ..

Paa dykkekurset laerte vi primaert at tackle forskellige noedsituationer saasom at toemme masken for vand i dybet, skift af mundregulator med makker (hvis der er problemer med ilten), samt at draebe hajer med lommeknive :P. Vi havde ogsaa vores foerste lektier i lang tid da vi skulle studere til en lille 50 spoergsmaals multiple choice eksamen som vi alle bestod med BRAVOUR!

Ellers bor vi et skoent sted kaldet AC resort som ligger lige ud til stranden. Her plejer vi at haenge ud, og vi har kun haft enkelte kaempeedderkopper + salamandere paa vores vaerelse :).

Nu er vores plan bare at sole os og nyde livet paa stranden. Naeste stop bliver Koh Chang, hvor vi paa vejen strejfer Kanchanaburi og maaske ogsaa ser et flydende marked.

Vi ved ikke hvordan vejret ser ud i Danmark, men her har vi kun haft en regnbyge paa 5 min, trods at det er regntid. Solen skinner fra skyfri himmel og her er 35 grader.

Vores ankomst til stranden!

Skrevet af Dudeventure 02:36 Kommentarer (0)

Mod syd

koh tao

Efter at have set Ayutthaya bevaegede vi os igen mod Bangkok for at hente det sidste af de skraeddersygede sager og faa vores billet booket mod Koh Tao.. I mellemtiden valgte vi at se os omkring i den lidt mere moderne del af Bangkok hvor vi fik vasket vores foedder?? AF FISK! det var en lidt speciel oplevelse da fiskene opfoerte sig som om at vores svedige foedder var en kaempe gastronomisk oplevelse..

vi naevner ingen navne..

Om aftenen stod vi saa og ventede paa vores saakalde VIP bus, og vi ventede, og ventede og til sidst kom den 3 timer forsinket. VI koerte i 9 timer med en buschauffoer som en gang imellem blev noedt til at spoerge en lokal bonde om vej ;).. bussen stoppede saa i Chumphon hvor vi skulle tage en katamaran mod koh tao. Det er ikke alle der ved hvad en katamaran er, men den er ikke saerlig venlig mod folk som ikke er soestaerke,.. Vi klarede det fint, men der var mange der endte med hovedet i spanden.. Saa ankom vi endelig til koh tao efter en nat uden saerlig meget soevn kl 10 om morgenen. Her er rigtig laekkert, det er nok det mest turistede sted vi har vaeret indtil videre efter maengden af netcafeer, burger+pizza steder og massage klinikker osv osv osv.. naa ja maengden af turister er ogsaa en god indikator . Vi brugte foerste dag paa at finde et sted at bo, CHECK, og derefter lagde vi os ud paa stranden (2 min fra hotellet).. Sigtbarheden er sindssyg og der er fisk og krabber over det hele. Alexander valgte at udforske lidt og svoemmede ud til nogle klipper.. hvad han ikke havde laert af at klatre paa klipper i danmark var at koraller er sindssygt skarpe, saa den tur resulterede i mange saar paa haender og foedder, dog ingen doedsfald ;D.. Lesson learned..

Vi havde egentlig ikke taenkt os at goere det, men naar der nu kun er full moon party en gang om maaneden, og det netop var samme aften at begivenheden skete paa nabooen Koh Phangan, saa kunne vi ikke dy os. Saa vi bookede lige en billet paa en hurtigkatamaran som skulle tage os derover kl 18 (= kl 21 da det er et must at alt er forsinket), og igen sejle os tilbage kl 06.30 (=08.30). Saa igen en nat uden soevn x).
Det har saa ogsaa foert til at vi naesten har sovet hele dagen idag. Full moon party var en hel vild fest. Foerst gik vi igennem gaderne som var fyldt med mennesker, og thai people der solgte de saakaldte buckets overalt. (spande med alkohol). Saa var der ellers bare fest paa stranden, med flere tusinde mennesker og hoej musik.

Imorgen skal vi begynde paa vores dykkercertifikat!! Vi har hoert meget godt om Grand Coral Divers, saa det vaelger vi bare. Det kraever et langt liv at saette sig ind i de over 40 forskellige dykkerbureauer der findes her paa oen. Ellers har vi det godt, nyder solen og varmen.

Hygge hejsa! ;)

Armani cotton please??

Respect for religion

Skrevet af Dudeventure 06:08 Kommentarer (0)

Fuldtallige

Thailand - we love it

Nu er vi blevet til tre styks turister i Thailand, efter at vi hentede Frederik i lufthavnen, godt nok blev vi 1time forsinkede men det gik alt sammen. Herefter tog vi ind til Bangkok centrum et sted kaldet Siam, hvor vi valgte at besoege en af biograferne for at se Avengers. Det var en fed film, og der stank af fiskechips i hele biografen .. Det var ogsaa lidt spoejst at vi skulle rejse os da kongens "sang" kom paa. Vi har fundet ud af en ting. Bangkok er ikke for sarte sjaele. Bangkok er FYLDT med rotter og kakkelakker, som efter moerkets frembrud, dukker frem fra deres skjul, i en ihaerdig soegen efter smaa turister. Dagen efter tog vi toget til nord for Bangkok til en lille by kaldet Ayutthaya, som indeholder en masse flotte ruiner og templer. Her fik vi ogsaa stiftet bekendtskab med nogle kaempe oegler som svoemmede i floden. Vi har ogsaa vaeret paa en masse gademarkeder hvor alt er sindssygt billigt og der ligger en masse frugter som vi ikke engang kender navne paa. Ja spaendende er her.
I morgen gar turen sydpaa mod Ko Tao.

Sooooooo loooong!!!

Skrevet af Dudeventure 01:31 Kommentarer (0)

One night in Bangkok

foerste dag

Hej! Saa har vi brugt vores foerste dag her i Bangkok efter vi ankom i lufthavnen tidligt om morgenen. Det betoed at vi var smadrede stort set hele dagen, men vi formaede alligevel at se meget. Vi tog bla. et rivercruise til Chinatown som var fyldt med mange kinesere og alt det kinesere godt kan lide saa som nudler, skaeve oejne og kaos. Foresten skulle det vaere regntid, det regner dog ikke solen skinner og her er 40 grader, SO WE MAKE OUR OWN RAIN, sveden hagler fra os. Paa foerste dag saa vi ogsaa den beroemte Khao San Road, og vi fik koert en masse tuk tuk..Naa ja Kasper fik ogsaa skraeddersyet sig et suit (pris; 12000 bahts=2200 kr for skraeddersyget jakkesaet, skjorte og slips), og alexander fik mig en laekker sjorte, saa piger! Be ready to be blown away!!! maden her er en oplevelse i sig selv. Oplevelsen kan saa diskuteres om er god eller daarlig (den er hvertfald BILLIG). Alt er billigt og selvom en times koeresel koster hvad der svarer til 4 kroner, prutter vi den stadig ned (bare for sportens skyld).
Vores foerste aften var en, for os, en haard nyser. Efter 2 timers gaatur/tuktukkoeresel fandt vi endelig vores hotel, som var blevet pist vaek (faktisk for anden gang paa en dag). Een ting er sikkert. Bangkok er svaer at finde rundt i. De fleste snakker dog en lille smule engelsk, saa vi skal nok klare os.
Hotel er ikke noget at prale over. I Danmark vil det nok svare til minus 2 stjerner. 30 kr. pr. person pr. nat.

Det var vores foerste opdatering. Naeste foelger.

Skrevet af Dudeventure 21:11 Kommentarer (2)